donderdag 3 november 2011

Coke is hip


Uit de oude doos van 2010 -


Coke is hip. Net als de overknee-laars. Of de regionale glossy. Of de boyfriendjeans. Of Belgische singer/songwriters.

XTC is zoooo tijdperk Party Animals. De nieuwe generatie? Die snuift er op los. En de oude generatie valt terug in oude gewoonten. Special thanks voor deze hype gaan uit naar Lindsay Lohan en Kate Moss. Al zijn er meer Hollywoodjunkies die de wereld hebben geïnspireerd om naast de bitterballen en bier of de tapas en mojito’s ook wat lijntjes aan te bieden met feestjes.

En niet alleen coke, ook de GHB deed zijn herintrede in de partyscene. En dan niet meer als rapedrug in het glas van een ander. Ben je gek! Zo’n plezier gun je een ander toch niet?! Met als gevolg dat de ambulances het afgelopen jaar heel wat feestjes hebben bezocht. Zonder kaartje, maar met defibrillator (kon daar geen makkelijkere naam voor verzonnen worden: ‘Snel, geef me de difi.. difri.. defilli.. debilli… uhhh defribillator! Oh, laat maar, niet meer nodig.’).

Gelukkig staan de simpele hasjies nog steeds on top of the list. Een jointje is nog steeds het meest populair. En dat hebben de Pragenaars (of Pragenezen?) ook ontdekt. Kochten de toeristen vorig jaar nog vooral indianenkettingen en trekpoppen op de Karlsbrug, deze zomer verwacht ik dat het aanbod vooral vernieuwend en geestverruimend zal zijn. Want Praag wordt schijnbaar het nieuwe Amsterdam. Waar het gedoogbeleid hoogtijdagen beleeft en het (drugs)toerisme zal zegevieren. Heuse concurrentie dus. En dat in tijden van crisis. Ben benieuwd wat Job voor tegenactie bedenkt.

Zelf ben ik op zijn zachtst gezegd geen Bob Marley. No joints for me. En ik heb vroeger echt mijn best gedaan hoor. 10 keer om precies te zijn. 7 keer out gegaan. 2 keer gekotst en 1 keer een lachkick beleefd. Niet echt een stoer resultaat. En niet echt een recept voor verslaving. En daarmee ben ik dus de ideale drugstoerist. Want onze toeristen zijn thuis ook ideale burgers (inderdaad, dit is een verkapt compliment aan mezelf), maar pakken hier een roadtrip langs de paddestoelen, pillen en kamerplanten. Dus. Ik ga me maar eens inschrijven voor een cursusje Tsjechisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten