donderdag 3 november 2011

Made to be rich

UIt de oude doos van 2008 -


Vandaag zijn er 6.499.999 teleurgestelde mensen. Ongeveer. Volgens de berichten hadden 6.5 miljoen mensen een staatslot gekocht. De nieuwe Dagobert Duck en nieuwe eigenaar van 25 miljoen euro bevindt zich in Den Haag. Den Haag ja. Niet Spijkenisse. Zo jammer vind ik dat.

Ik weet eigenlijk niet eens wie die prijs uitdeelt (het is ieder geval niet Brandsteder junior, thank god), maar hij (of zij, je weet het niet) had best aan mijn voordeur mogen komen. Ik kom er namelijk steeds meer achter dat ik er eigenlijk gewoon voor gemaakt ben om rijk te zijn.

En dat komt niet omdat ik heel goed kan winkelen in de PC Hooftstraat. Waar je volgens Jort maar 3500 euro per dag mag uitgeven als je wilt kunnen rentenieren van je 25 miljoen. Nee, ik ben echt niet van de dure sokkenmerken en designkoekepannen.

Ik geef wel graag geld uit. Aan benzine bijvoorbeeld. I love to drive. En dan niet naar de supermarkt op en neer, maar bijvoorbeeld 3 jaar lang heen en weer naar Zwolle om een opleiding te kunnen volgen. En daar wordt je slimmer van en daarom kan ik de maatschappij daarna weer meer teruggeven omdat ik een diplomaatje op zak heb. Een goede investering om die 25 miljoen aan te besteden dus.

En ik kan het niet betalen, maar ik zou ook graag een schoonmaker willen hebben. Het huishouden heeft bij mij prio 34365627. Er is altijd wel iets belangrijkers dat ik moet doen dan strijken en stofzuigen. Zoals werken. Een vaste baan om mijn huis te betalen en daarnaast nog freelance opdrachten en vrijwilligerswerk. Tja, dan blijft er geen tijd over voor die strijkbout. En terecht. Door veel te werken ondersteun ik ook dat goede doel dat ‘maatschappij’ heet. Wederom een mooie investering.

Verder ben ik er ook heel goed in om geld te spenderen aan tripjes en lekker eten. Dagjes en nachtjes uit motiveren je om daarna weer extra hard aan het werk te kunnen gaan. En eten kan behalve lekker ook goed voor je zijn. Een goede weerstand onstaat in je buik, zegt de televisie. Heel leuk, maar die actimelletjes, vitaminepillen en andere healthshit zijn niet cheap te noemen. Maarja, het zorgt er wel voor dat ik mijn baas heel wat niet productieve, maar wel kostbare ziektedagen bespaar. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Prima investering.

En dan hebben we nog niet eens het sporten benoemd. Als ik het geld had (let op ik zeg als), zou ik behalve voetballen, ook een fitness abonnementje nemen. Een goede racefiets kopen en de golfbaan zou mijn tweede thuis worden. Heel gezond voor je hoor, sporten. Geeft je energie die je vervolgens weer kan besteden aan maatschappelijk verantwoorde creaties. Ik zeg: puike investering.

Natuurlijk kan ik niet ontkennen dat ik met 25 miljoen op mijn bankrekening ook alle wereldsteden zou bezoeken om alle kledingwinkels leeg te kopen. En dat ik een tweede, derde en misschien vierde huisje zou kopen op mooie plaatsen voor al mijn vakanties die ik dan makkelijk kan nemen.

Maargoed, als ik me dat allemaal zou willen kunnen veroorloven, zal ik volgende keer toch echt ook gewoon een lot moeten kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten